reklama

Mesto Paríž - cesta tam a späť #01

Kto by si pred 20 rokmi povedal, že na víkendovú cesto do Paríža budem potrebovať len občianku a riadne silné nervy ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Všetko sa to začalo v stredu o 3:00. Zimné vstávania do tmy nikto nemá rád a ja som nebol výnimkou. Ranná nevoľnosť a triaška naznačovali, že dnes ma čaká dlhá cesta do neznáma.

O 5:00 som sa už ocitol za chcek-inom a vyhrieval si zadok v Košickej letiskovej hale. Potom to prišlo : „Vážený cetujúci, s ľútosťou vám oznamujeme že letisko Praha je uzavreté až do 10 hodiny.“ No potom to bolo do 12 hod., tak do 17 hod., nakoniec do 22 hod. Streda sa niesla v znamení pohybu po diaľnici medzi Prešovom a Košicami, a pocitom neistoty či sa vôbec niekam poletí. Nakoniec sa mi podarilo zabookovať letenky na štvrtok na 10:00, to jest na druhy deň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ČSA nezvládali a pravdepodobne ani nemohli zvládnuť situáciu. Snehová búrka ktorá pokryla pred dvomi týždňami celé Čechy ma skoro stála nezabudnuteľnú cestu do Paríža. Let ktorý ma mal odviesť v stredu o 5:00, odletel až v štvrtok o 16:00

Aby som vtedy vyjadril svoj názor na celú situáciu, musel som použiť sprosté slová. No v živote sa treba zo všetkého poučiť. Ja dnes napríklad už viem aké to je ostať na letisku kvôli zrušeniu letov. Najlepšie je nečakať na náhradný spoj vašej leteckej spoločnosti, ale rezervovať si transfer do cieľovej destinácie cez hocičo iné. (SkyEurope, Austrian airlaines)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakoniec všetko zlé je na niečo dobré. Chartrove lety Košice-Praha sú uskutočnovane na vrtuľových lietadlách. Sú strašné hlučné a malé, preto ich nemám rád. No Praha poslala posilu a namiesto vrtuľe prišiel prúdový motor. Cesta bolá taká rýchla (menej ako 45min) že skôr ako som stihol ziesť studený rožok z turistickej triedy, zahájili sme klesanie.

Po takmer 2 hodinovej vystanej rade pre vytvorenie nového boarding pasu na letisku v Prahe som sa ocitol v lietadle spoločnosti Air-France. Na moje milé prekvapenie, lístky sme dostali až úplne vzadu. Viete, vždy som chcel sedieť v lietadle až úplne vzadu – môj detský sen. Stevard ako vystrihnutý z francúzkeho katalógu pánskej kolekcie nás hneď sebaisto uisitil, že lietadlo smeruje správne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozn. k jedálničku na linkách AirFrance – Francúzska kuchyňa je známa v celom svete. No z toho šalátu čo som mal na palube lietadla som poznal len zelenú papriku.

Konečne Paríž. Lietadlo klesalo na Letisko Charles De Gaul, keď som ju uvidel. Eifellovka. Vzdialená z výšky oblakov akoby na dosah ruky, posiata tisíckami malých svetielok dodávajúcich jej tvar aj v noci.

Obrázok blogu

Potom len asi 20 minútová prechádzka lietdla po ranvejach a „Konečná, vystupovať !“. Hneď prvý rozhovor s miestnymi úradmi mi dal pocítiť, že som sa objavil v úplne inom svete. Francúzka angličtine je neopísateľná - je úplne nezrozumiteľná. Po vyzdvyhnutí batožiny som si zobral taxík a fijú na hotel. Taxamter som si pomýlil s GPS a GPS s palubním počítačom. Palubný počítač zase s takou vecou čo robila všetko možné. Ten taxík z vonka vyzeral ako obyčajná pegotka, no vnútri to bol raketoplán.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

40 euro Vás stojí cesta letisko centrum taxíkom. No v čase okolo 2:00 ráno peniaze vôbec nerozhodujú. Keď som si konečne dotiahol kufre do izby pomocou výťahu, ktorý bol menší ako stolička na ktorej práve sedíte, prekvapila ma veľkosť samotnej izby v ktorej som mal byť ubytovaný.

Pre lepšiu predstavivosť – bez kúpeľne ktorá obsahovala záchod, umývadlo, sprchovací kút, radiátor a francúzske okno, ktorá bola navyše vyčlenená samostatne s vlastnými dverami; bez dvojpostele, “stolíka“ na písanie a stoličky; tam bolo dokopy asi 3 metre štvorcové miesta. Bola to pravdepodobne najmenšia hotelová izba v celom Francúzku. Ak nie, tak tá najmenšie akú si viete predstaviť. Ba ešte aj menšia.

Únava na seba nenechala dlho čakať. Po takmer 3 dňovej ceste som bol konečne v Paríži. Posteľ bola len skokom od záchodu, a tak som do nej vhupol ako líška do nory. Veď zajtra, teda dnes vstávam ráno o 7:00.

Andrej Buday

Andrej Buday

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

PHP developer. Zoznam autorových rubrík:  Cestujeme

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu