reklama

Unister.sk - zaujatá kritika, lebo mi prišlo zle

Mailom od môjho bývalého spolužiaka som dostal pozvánku do medzinárodnej študentskej siete unister. Nechcel som sa tam registrovať, ale po dlhom čase to medzi rečou spomenula iná moja spolužiačka a ja som to skúsil. Dodnes nepochopím, ako som na tak hnusnej stránke dokázal vydržať pol hodinu. Nakoniec mi bolo ešte na zvracanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)
Obrázok blogu


Chyby pre ktoré mi prišlo zle :

1. TO čo vidíte je MFA stránka a nikto ma nepresvedčí o opaku. Že čo je MFA ? Make for Adsense, Spravený pre Adsense. Adsence je reklamný program Googlu, ktorý poskytuje vlastníkom stránky slušné peniaze z reklamy. Google reklama je hore a v ľavo. Nakoniec sú tam aj sponzorované odkazy, ktoré tam dali už vlastnými schopnosťami alebo pomocou nejakej spoločnosti podobnej Etargetu. Nechcelo sa mi to zisťovať.

Cieľom MATu je zarábať na Google reklame, pričom obsah stránky často nestojí ani za deravý groš. Hore je úvodná stránka po prihlásení. Obsah oproti reklame na nej vyzerá zriedka kedy tak objemné. Najhoršie je to hádam s poštou, keď namiesto toho všetkého dostanete krátku správičku tipu "Ako sa máš ?" a inak všade reklama.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Google adsense sa načíta v nesprávnom poradí. Všimnite si horný adsense. Ten sa načítava až úplne posledný, pričom je úplne hore. Nazval by som to "Designersky paradox".

Prečo je to zlé ? 2 dôvody.

2.1. - Keď sa stránka načítava, oko si na ňu zvykne. Preto náhle trhnutie načítaním HORNÉHO adsensu pôsobí rušivo. Urobí to raz, urobí to druhýkrát. Ale keď sa to deje stále na každej stránke, toto náhle trhnutie pôsobí naozaj hnusne. Možno preto mi prišlo zle.

2.2. - Chcel som kliknúť na vlajočky, ale stránka sa stále loadovala. Už som klikal, keď sa zrazu namiesto vlajočky objavila adsense reklama. Klikol som na ňu a nie na vlajočku. Zarobil som im peniaze, hoci to vôbec nebol môj cieľ. To iste sa deje aj s celým jadrom stránky. Chcete niekam kliknúť, ale zrazu sa stránka posunie a vy kliknete na niečo iné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Používam FF, takže možno v iných browseroch to funguje správne. Pochybujem ..... asi je to skutočne plán autorov takto nechať používateľov klikať na reklamu.....

3. Vlajočky na každej stránke ? To kde som ? V McDonalde počas týždňa medzinárodnej kuchyne alebo čo ? Vlajky pôsobia vo všeobecnosti rušivo vyplývajúc z faktu že čo vlajka, to iná farba. Autori mali medzinárodnosť zdôrazdniť inak ako vlajočkami na každej stránke. BTW - zbytočne načítanie tak veľkých obrázkov. Sú aj menšie.

Obrázok blogu

4. Používateľské rozhranie nie je intuitívne. Väčšinou to tak býva, že používať stránku je jednoduché. Tu som ani nevedel kde a na čo som klikol. Každá stránka vyzerá rovnako. Žiaden výrazný nadpis sekcie, iné menu alebo farby. Stále rovnaké umiestnenie reklamy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úžasne na ľavom menu je fakt, že slovko môj (profil, blog....) sa nachádza v 9 z 10 kategórii profilového menu. Pýtam sa, či si autori skutočne myslia, že som taký debil, že neviem ani koho účet práve používam ??? K prehľadnosti menu by úplne stačilo to hlúpe slovo môj odstrániť ....

Obrázok blogu
Obrázok blogu


5. Apropo farby - strašné. Ďalší faktor z ktorého mi bolo na zvracanie. Svetlo modra s pomarančom ? Dal som si tu námahu a skombinoval farby #FF9900 (pomaranč) a #167AC1 (modrá) na sove . Výsledok ? NIE, farby nie sú kontrastné !!!

Obrázok blogu

6. Stránka mi posiela veľa nepotrebných emailov na môj mail. Žiadosť o vytvorenie priateľstva, rôzne potrvrdenia, atď ... nie sú tak dôležité aby opustili internú poštu na unisteri a aby som ja o nich mal byť informovaný mailom. Kódovanie je navyše chybné a stále to posiela nejaký nemec. Pokladám to za spam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Dodatok - po viac ako týždni keď som cestoval, v mojej schránke pribudlo vyše 50 správ spamu.

7. Založil som diskusiu na unisteri, v ktorej som umiestil link na svoj článok. Dúfal som, že naň bude reagovať niektorí z autorov alebo správcovia. Ako môžete v diskusii zistiť môj link na stránku bol preseknutý v polovici. (príklad http://buday. blog.sme.sk/ ) Medzera tak zabránila funkčnosti linku, či už priamo zo stránky alebo hneď po skopírovaní. Nemalo by sa to brať ako chyba, ale ako účinná forma antispamu. Avšak to trhanie linkou vraj nie je cieľom autorov ale podľa vyjadrenia v diskusii je to fatálna chyba. Neviem čo si mam myslieť o systéme, ktorý prišiel s novou formou antispamu bez toho aby na to bol naprogramovaný ?

Opieram sa len o to čo som zistil z diskusie.

8. Drobné chybičky krásy sa dajú unisteru odpustiť. V diskusii sa spomenul názor, že unister má 1000 malých chybičiek. Možno je to pravda, lebo po mojom druhom a tretom prihlásení do systému som objavil ďalších 10. Nie sú veľké, také obyčajné chybičký krasy ktorým by sa dalo predísť betatestingom alebo odstrániť v priebehu doobedia.

Spomeniem len tú najbizardnejšiu chybu - Oznámenie o nejakých udalostiach na profile mojich priateľov (veľmi dôležité veci) mi prišli na email v čínštine a holandštine.

9. Unister používa veľa ľudí, ale asi to nie je web 2.0 . Môžete tam mať blog, fotoalbum, združovať sa do skupín, písať si správy s inými používateľmi, ... ale čosi mu chýba. Užívatelia asi netvoria obsah ako napr. na slovenskom birdze.sk a celkovo to vôbec nevyzerá ako web 2.0 . Autorom sa asi ani nechce aby sa ich web vyvíjal. Toto je príklad, ako sa dobrá myšlienka časom a nečinnosťou autorov stane troskou.

Svoj účet na UNISTER.sk som zrušil hneď ako som prišiel na to ako.

Stačili by mi aspoň guľaté rohy a lepšie farby....

Obrázok blogu

Podporte ma - kliknite na karmu alebo hlasujte za článok na vybrali.sme.sk . Ďakujem

Unister je pre mňa MFA a vôbec nechápem ako ho môže používať toľko ľudí. Prihlásil som sa iba raz a strávil som na ňom pol hodiny. Nakoniec mi prišlo zle. Povedal som si, že to už radšej budem používať neprehľadný pokec. Ale najlepší je u nás aj tak Birdz.sk (toto je ten pravý web 2.0).

Naposledy upravené 27. 8 2007

Andrej Buday

Andrej Buday

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

PHP developer. Zoznam autorových rubrík:  Cestujeme

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu